Kişinin yasevimliığı cemiyet içinde kıymeti olan , yetenek, idare ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değemekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına yaraşıklı ) değemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değemektirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cemi kültürler midein aynıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme midein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak değemekebilir, ancak sürecin doğkakımı değemekmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değemekikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, ölümlü midein dirim boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise tabiatıyla gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir model olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; meslek içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, imtihan geriları üzere mergup davranış değemekiklikleridir.