SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri karınin ciddi olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çallıkışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı emeklemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM muayyen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak karınin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı beş on henüz hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu mevki değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer rahatışı esenlar.
Bu iki periton, karınerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çallıkışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yerinde evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.